Torture Victims Are People Just Like You And Me / Advertising Agency: Advico Y&R, Zurich, Switzerland
เหยื่อที่ถูกทรมาน คือ คนทั่วไปที่เหมือนกับพวกเรานี่ล่ะ
Stop The Violence: Don't Drink And Drive / Advertising Agency: Terremoto Propaganda, Curitiba, Brazil
หยุดความรุนแรง: อย่าดื่มแล้วขับ
Premature Ending: “If you smoke, statistically your story will end 15% before it should. / Advertising Agency: Iris, London, UK)
ตอนจบที่มาถึงก่อนเวลาอันควร: "ถ้าคุณสูบบุหรี่ ตามสถิติแล้ว เรื่องราวของคุณจะจบเร็วกว่าที่ควรจะเป็นร้อยละ 15
World Wide Fund For Nature: Frightening vs. More Frightening / Advertising Agency: DDB&CO., Istanbul, Turkey
น่ากลัว vs น่ากลัวกว่า
Your Skin Color Shouldn't Dictate Your Future / Advertising Agency: Publicis Conseil, Paris, France
สีผิวไม่ควรเป็นตัวตัดสินอนาคตของคุณ
Deforestation Continues With The Turn Of A Page / Advertising Agency: LINKSUS, Beijing, China
การตัดไม้ทำลายป่าดำเนินไปอย่างต่อเนื่อง แค่เพียงพลิกหน้าถัดไป
Unhate / Advertising Agency: Fabrica, Italy
ลดความเกลียดชัง
Elm Grove Police Department: Slower Is Better / Advertising Agency: Cramer-Krasselt, Milwaukee, USA
ช้า ๆ ดีกว่าเยอะ
Save paper - Save the planet (WWF) / Advertising Agency: Saatchi & Saatchi, Copenhagen, Denmark
ลดการใช้กระดาษ - รักษ์โลก
Air Pollution Kills 60.000 People A Year
มลพิษทางอากาศพรากชีวิตมนุษย์ 60,000 คนต่อปี
Liking Isn't Helping. Be A Volunteer. Change A Life / Advertising Agency: Publicis, Singapore
กดไลค์ไม่ได้ช่วยอะไร เป็นอาสาสมัคร แล้วเปลี่ยนชีวิตสิ
Bird Conservation: If You Don't Pick It Up They Will / Advertising Agency: TBWA\Hunt\Lascaris, Johannesburg, South Africa
ถ้าคุณไม่เก็บสิ่งเหล่านี้ไป พวกเขาจะเป็นคนเก็บเอง
What We See When You Smoke / Advertising Agency: JWT, Atlanta, USA
พวกเรามองเห็นอะไร เมื่อคุณสูบบุหรี่
Animal Anti-Cruelty League: That's Not A Football / Advertising Agency: Lowe Bull, Cape Town, South Africa
กลุ่มต่อต้านการทรมานสัตว์: นั่นไม่ใช่ลูกฟุตบอลนะ
Bangalore Traffic Police: Don't Talk While Driving / Advertising Agency: Mudra Group, India
อย่าคุยระหว่างขับรถ
Child Soldiers: It's Not Happening Here, But It's Happening Now / Creative/Art director Pius Walker, Amnesty International, Switzerland.
ทหารเด็ก: มันไม่ได้เกิดขึ้นที่นี่ แต่มันเกิดขึ้นตอนนี้
Censorship Tells The Wrong Story / Advertising Agency: Memac Ogilvy & Mather Dubai, UAE
การเซ็นเซอร์บิดเบือนเรื่องราว
Distracted Driving: Think Of Both Sides / Advertising Agency: Red Pepper, Ekaterinburg, Russia
ไม่มีสมาธิในการขับรถ: คิดให้รอบด้าน
Every 60 Seconds a Species Dies Out. Each Minute Counts / Advertising Agency: Scholz & Friends, Berlin, Germany
ทุก ๆ 60 วินาที หนึ่งสายพันธุ์หายไปจากโลกนี้ ทุก ๆ นาทีมีค่า
Innocence In Danger: Where's The Pedophile? / Art Director: Michael Arguello, Copywriter: Bassam Tariq, Additional credits: Jason Musante
เด็ก ๆ อยู่ในอันตราย: คนโรคจิตอยู่ตรงไหน?
Sexual Predators Can Hide In Your Child's Smartphone / Advertising Agency: Herezie, Paris, France
คนโรคจิตสามารถซ่อนตัวอยู่ใน smartphone ของลูกคุณ
Smoking Causes Premature Aging / Advertising Agency: Euro RSCG Australia
สูบบุหรี่ทำให้แก่ก่อนวัย
You're Not A Sketch. Say No To Anorexia / Advertising Agency: Revolution Brasil
คุณไม่ใช่ภาพร่าง บอกลา Anorexia
Neglected Children Are Made To Feel Invisible. Stop Child Abuse Now/ “To dramatize the issue of neglect, we placed mannequins dressed as children behind billposters. When the inevitable happened, we revealed a second message.” (Australian Childhood Foundation, JWT Melbourne)
เด็ก ๆ ที่ไม่ได้รับการเอาใจใส่ถูกทำให้รู้สึกว่าตนเองเป็นมนุษย์ล่องหน หยุดการทารุณเด็ก เดี๋ยวนี้
Global Action In The Interest of Animals: Plastic Bags Kill / Advertising Agency: BBDO Malaysia, MALAYSIA, Kuala Lumpur / Advertising Agency: Duval Guillaume, Belgium
ถุงพลาสติกฆ่าอะไรบ้าง
What Goes Around Comes Around. Keep The Sea Clean / Advertising Agency: JWT, Dubai, UAE
กรรมใดใครก่อ กรรมนั้นคืนสนอง รักษาทะเลให้สะอาด
Tailgating Isn't Worth It. Give Trucks Room / Advertising Agency: Am?lie Company, Denver, Colorado, USA
การขับรถจี้ตูดไม่คุ้มค่า เว้นระยะห่างระหว่างรถคอนเทนเนอร์
Sea Shepherd Conservation Society: When You See A Tuna, Think Panda / Advertising Agency: Ogilvy & Mather, Singapore
เมื่อคุณเห็นปลาทูน่า จงคิดถึงหมีแพนด้า
Sleepiness Is Stronger Than You. Don't Drive Sleepy / Advertising Agency: BBDO Bangkok, Thailand
ความง่วงแข็งแกร่งกว่าคุณ อย่าขับเวลาง่วงนอน
See how easy feeding the hungry can be? / Advertising Agency: TBWA\Hunt\Lascaris, Johannesburg, South Africa
เห็นมั้ย ว่ามันง่ายขนาดไหนที่จะแบ่งปันอาหารให้ผู้หิวโหย
Causing Cancer By Yourself / Advertising Agency: Dentsu, Beijing, China
ก่อมะเร็งด้วยตนเอง
Deforestation And The Air We Breathe: Before It's Too Late /Advertising Agency: TBWA\PARIS, France
การตัดไม้ทำลายป่าและอากาศที่เราใช้หายใจ: ก่อนที่จะสายเกินไป
For The Homeless, Every Day Is A Struggle / Advertising Agency: Clemenger BBDO, Melbourne, Australia
สำหรับคนจรจัด ทุก ๆ วันคือการต่อสู้ดิ้นรน
The Prvention Beer Mug: Please Don't Lose Control Over Your Drinking / Advertising Agency: EURORSCG Prague, Czech Republic
แก้วเหล้าเตือนสติ: กรุณาอย่าสูญเสียการควบคุมเวลาที่ดื่ม
One Child Is Holding Something That's Been Banned In America To Protect Them. Guess Which One? / Advertising Agency: Grey, Toronto, Canada
หนูน้อยกำลังถือของที่ถูกแบนในประเทศอเมริกา เพื่อความปลอดภัยของตัวพวกเขาเอง
ลองทายซิ ว่าของอันนั้นคือชิ้นไหน?
Breast Cancer Awareness Bra Read / Advertising Agency: Bolero, Fortaleza, Brazil
เสื้อชั้นในรณรงค์เรื่องมะเร็งเต้านม
What Goes Around Comes Around: Stop The Iraq War / Advertising Agency: Big Ant International, New York, USA
กรรมใดใครก่อ กรรมนั้นคืนสนอง: หยุดสงครามอิรัก
UN Women: Auto-Complete Shows Perceptions Of Women / Advertising Agency: Ogilvy & Mather, Dubai, UAE
มุมมองต่อสตรีผ่าน search engineDubai, UAE
Don't Buy Exotic Animal Souvenirs / Advertising Agency: LOWE GGK, Warsaw, Poland
อย่าซื้อของฝากที่ทำมาจากสัตว์หายาก
Animal Abuse And Shelters: Same Pet, Different Owner / Advertising Agency: TBWA-Santiago Mangada Puno, Philippines
สัตว์เลี้ยงตัวเดียวกัน แต่ต่างเจ้าของ
Buckle up. Stay alive / Advertising Agency: Lg2, Quebec, Canada
รัดเข็มขัดนิรภัย...มีชีวิตอยู่
เครดิต :
http://www.whydontyoutrythis.com/2014/05/40-of-most-powerful-social-issue-ads-that-will-make-you-stop-and-think.html
และ
http://pantip.com/topic/32127770
ชอบโฆษณาตัวไหนกันบ้างครับ สื่อความหมายได้ดีหลายตัวเลย
ปล.ไม่รู้มีคนเคยลงยัง เจ๋งดีครับ เอามาให้ดูกัน