[RE: โห เพิ่งรู้ว่า โฆษณาข้างสนาม ที่ถ่ายทอดไปแต่ละประเทศไม่เหมือนกัน]
เทคโนโลยีนี้ น่าสนใจมากเลย คือคนดูในสนามก็เห็นโฆษณาด้วยนะครับ ผมก็สงสัยมันใช้เทคโนโลยีอะไร ตอนแรกนึกว่าแผ่นโฆษณาจริงทำพื้นแบคกราวน์ไว้ แต่ไม่ใช่ครับ เค้าใช้เทคโนโลยี high frame rate ทั้งจอฉาย ทั้งกล้องถ่ายทอดครับ ตอนยิงโฆษณา ก็ยิงมาซ้อนๆ กัน พร้อมกันเลยทีเดียว อันไหนจะโชว์ข้างสนามก็แช่ ให้มันโชว์นานเท่าที่ตาเราจับได้ ส่วนที่ถ่ายทอดผ่านกล้อง มันจะมีตัวซิงค์กันระหว่างตัวยิงกับกล้อง จะเลือกใช้โฆษณาตัวไหน ก็เลือกตามจังหวะ เฟรมเรตนั้น ๆ ไป ลบเฟรมอื่นไป สุดๆเทคโนโลยีนี้
อ้างอิงจาก:
The LED boards are synchronized with the cameras, permitting capture of more than one signal at the same time by using standard high frame rate functionality to output several signals in standard speed. The multiple feeds are fed directly to the vision mixer in an OB truck. No additional hardware, post-processing, tracking or other pre/post setup is required.
What’s more, it is immune from interference from the elements like rain, fog or snow.
Sony has paired the ad-tech with its HDC-5500 cameras which offer both UHD and Global shutter technology.
The human eye will only be able to detect the venue feed, so the viewing experience is unchanged. This is possible because of a patented process in which, in a multiple framerate mode, the tech ‘deletes’ the additional signals for the human eye while cameras are able to capture multiple signals at the same time. The regional images are shown in every frame but invisible to the naked eye due to the deletion process.